BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Rabu, 12 Ogos 2009

susahnya nak berjemaah....

pernah tak raser perasaan mcm ni...
hati ni memberontak nak berjemaah..
tak kire la solat ker, puase ker, makan ker...
semua aktiviti kalau boleh nak bersama2 dgn kawan2 n family..
aper yg dari dulu sampai sekarang aku teringin nka buat n istiqamah ialah "SOLAT BERJEMAAH" ...
hmmm...
memang susah nak istiqamah...
memang susah kalau org yg kite ajak bejemaah tu tak paham kelebihan n kebaikan solat berjemaah tu sendiri...
hati ni dah lame memberontak..
kalau kat umah subuh ormaghrib or isyak dah sure kene solat jemaah dgn family..
bile dah biase kat umah, walaupun hanya satu waktu dalam sehari, raser lain sgt kalau sehari tu tak dapat solat berjemaah...
nak suarakan kat kawan2 rumah, segan..
ilmu ni tak cukup lg..
tapi sampai bile..
ilmu tu takkan cukup, makin kite pelajari makin byk la benda yg kite nak pelajari...
nak tak nak... diri ni sendiri kene kuat n tegas..
ajak jer la.. mane la taw nak..
ader la satu peristiwa kat umah sewa ni.. peristiwa seram..
n org yg kene benda seram ni jumpa ustaz utk berubat, n ustaz tu suruh pastikan semua org dalam umah ni semua solat, takut2 pagar yg ustaz tu pasang terbocor... (phm2 la yer)
aku mula terfikir... ni peluang keemasan ni utk mulakan solat jemaah..
n mlm tu jugak kami solat jemaah bersama walaupun tak semua..
syukur Alhamdulillah... akhirnya doaku termakbul n aku berdoa semoga ia terus kekal n istiqamah, jgn hangat2 tahi ayam sudah la..
n aku berdoa semoga insan2 yg selalu tinggal solat tu berubah menjadi insan yg lebih menjaga solat n solat lima waktu.. Amin...

2 comments:

Jard The Great berkata...

seb baik ade masjid dkt dgn tpt keje aku.. ehehehe


salam sejahtera dan salam singgah dari ku.. ;p

Unknown berkata...

Salam,apa khabar,saya dah kembali ke blog,minta maaf menyepi lama,lama saya tak tulis di ruang komen ini.hu3o...terima kasih...