BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Ahad, 2 Ogos 2009

Allah takkan menguji hambanya kalau dia tahu hambanya itu tak mampu menempuhnya...

jgn bersedih dan merungut dgn ujian yg Allah bg kat kite, sesungguhnya Allah takkan menguji hambanya jika Allah tahu bahawa hambanya itu tak mampu itu tempuhinya...
redha dan pasrah dgn setiap ujian amatlah dituntut...
sesungguhnya setiap ujian yg kite lalui itu ada hikmahnya...
Allah menguji kite kerana dia mahu kite tahu bahawa Dia syg dan ingat kan kite...
manusia sering lalai dan alpa dgn dunia...
kadang2 sampai lupakan Allah...
kite kene ingat bahawa Allah adalah kekasih sejati dan abadi kite..
adakah kite sanggup walau sesaat melupakan kekasih hati yg dicantai..
tentu tidak kan...
time cuti semesta ari tu sempat la gi kursus solat..
sgt terkesan la dihati ni...
selama ni aku selalu lewat2kan solat..
lupekan Allah...
lebih cinta dunia dari cinta akhirat...
takut miskin didunia tapi tak takut miskin diakhirat...
teruknyer la aku ni..
byk dosa aku...
sakitkan hati family, hati kawan2, hati org ramai tanpa aku sedar n tak sedar...
rase hina sgt diri ni kat hadapan Allah...
layak ke aku nak mengharap cinta Allah...
layakkah aku..
dgn dosa yg aku buat selama ni..
rase tak terampun dah..
tapi aku kene ingat Allah itu Maha Pengampun dan Maha penerima taubat...
bertaubatlah... bertaubatlah... bertaubatlah sebelum terlambat....

aku selama ni tak taw pun makna bacaan yg aku baca kat dalam solat aku... yg aku taw solat, n bacaan b.arabnya maknanya tak taw...
time kursus tulah aku belajar hayati dan fahami maksudnya...
pas taw dan paham semuanya baru aku raser khusyuk... baru rase menusuknya solat aku tu... raser pendek sgt solat aku tu.. tup2 dah rakaat keempat tak mcm dulu 5minit solat pun raser lambat sgt.. tapi bile kite bace dan bace maknanya dalam hati raser khusuk dan syok solat tu... baru terase tertunggu2 masuk waktu solat tu... raser rindu nak solat... baru aku sedar dan faham ape itu khusyuk...
aku raser amat bermanfaat kursus tu..
tak rugi langsung... terlerai segala kekusutan...
tak rugi gi program islamik ni...
nasihat pada kawan2.. jgn lari kalau ade program islamik ni.. pergi jer..

wassalam

0 comments: